Tag Archives: Akmal Danial

Sekolah Bermula Untuk Tahun 2014

Sesi persekolahan untuk tahun 2014 telah bermula hari ini setelah lebih 1 bulan bercuti. Ibu bapa lah antara yang paling sibuk dalam melengkapkan serta menyediakan keperluan persekolahan anak-anak. Manakala anak-anak melonjak keriangan bukan kerana sekolah telah bermula tetapi kerana segala pakaian dan kelengkapan sekolah mereka telah ditukarkan dengan yang baru. Entah berapa kali duk try kasut baru sejak mula beli sehinggalah sekolah nak bukak.

Memang biasa tu, aku dulu pun macam tu jugak. Tak sabor nak tunjuk kat kengkawan beg sekolah ‘Ninja Turtle’ yang baru. Kasut sekolah ‘sinaran’ yang ada reflector kat bahagian belakang. Bersinar-sinar apabila terkena cahaya.

Danial pada hari pertama persekolahan 2014

Continue reading

(1626)

Selamat Hari Lahir Danial

Selamat menyambut hari ulang tahun kelahiran yang ke 9 tahun buat putera sulungku Akmal Danial. Dah besar anak teruna ku rupanya. Sudah darjah 3 dan dah boleh berkhatan agaknya ye cuti sekolah nanti.Hehe. Aku dulu berkhatan masa tingkatan 1. Korang pulak masa darjah berapa? Cer citer…

Seperti biasa macam tahun-tahun sebelumnya jugak, dan seperti kebiasaan pada hari lahir atau hari jadi, kek pasti akan menjadi sajian utama dan perkara pertama yang terlintas di kotak fikiran. Kek hari jadi kali ini XYL aku telah menempah dengan rakan sekerjanya. Kiranya home made lah dan aku rasa tak payahlah aku sebut nama orang yang buat kek tu kat sini. Tapi kalau korang nak tahu sangat aku bagi tahu je lah. Nama dia Kak Yan.
Continue reading

(2151)

Hari Ulang Tahun Perkahwinan

Salam Semua,

Hari ini 19 Julai 2012, genaplah usia ikatan perkahwinan aku dan XYL yang ke 9 tahun.

Alhamdulillah segala kesenangan dan kesusahan dapat kami harungi bersama dengan penuh kesabaran.

Pengalaman banyak mengajar kami di dalam menempuhi hidup di alam rumah tangga. Pahit dan manis adalah lumrah di dalam kehidupan bekeluarga. Continue reading

(1357)