Tag Archives: Puteri Kembar

Sekolah Bermula Untuk Tahun 2014

Sesi persekolahan untuk tahun 2014 telah bermula hari ini setelah lebih 1 bulan bercuti. Ibu bapa lah antara yang paling sibuk dalam melengkapkan serta menyediakan keperluan persekolahan anak-anak. Manakala anak-anak melonjak keriangan bukan kerana sekolah telah bermula tetapi kerana segala pakaian dan kelengkapan sekolah mereka telah ditukarkan dengan yang baru. Entah berapa kali duk try kasut baru sejak mula beli sehinggalah sekolah nak bukak.

Memang biasa tu, aku dulu pun macam tu jugak. Tak sabor nak tunjuk kat kengkawan beg sekolah ‘Ninja Turtle’ yang baru. Kasut sekolah ‘sinaran’ yang ada reflector kat bahagian belakang. Bersinar-sinar apabila terkena cahaya.

Danial pada hari pertama persekolahan 2014 Sekolah Bermula Untuk Tahun 2014

Continue reading (1224)

Selamat Hari Lahir Buat Aku

Ermmm…

Korang tahu tak hari ni hari apa? Ha ah…memanglah hari Khamis. Esok hari Jumaat.Huhu.
Alah, tak cerita pun tak pe. Baca tajuk entri ni pun dah tahu.

Ye…hari ni dah genap usia aku 35 tahun. Selamat Hari Lahir Buat Aku.
Alhamdulillah, Allah masih memberikan aku peluang untuk bernafas di atas muka bumiNya. InsyaAllah akan aku laksanakan ibadah dan perintahnya dengan sesempurna mungkin dan meninggalkan segala laranganNya. Amin…

Apa yang menariknya hari ni? Kalau tahun lepas aku dan family pergi ke Melaka kerana aku menduduki peperiksaan RAE. Tahun ni aku dan family meraikan hari bahagia ni di Marrybrown Johor Jaya je. Continue reading (599)

Selamat Hari Lahir Danial

Selamat menyambut hari ulang tahun kelahiran yang ke 9 tahun buat putera sulungku Akmal Danial. Dah besar anak teruna ku rupanya. Sudah darjah 3 dan dah boleh berkhatan agaknya ye cuti sekolah nanti.Hehe. Aku dulu berkhatan masa tingkatan 1. Korang pulak masa darjah berapa? Cer citer…

Seperti biasa macam tahun-tahun sebelumnya jugak, dan seperti kebiasaan pada hari lahir atau hari jadi, kek pasti akan menjadi sajian utama dan perkara pertama yang terlintas di kotak fikiran. Kek hari jadi kali ini XYL aku telah menempah dengan rakan sekerjanya. Kiranya home made lah dan aku rasa tak payahlah aku sebut nama orang yang buat kek tu kat sini. Tapi kalau korang nak tahu sangat aku bagi tahu je lah. Nama dia Kak Yan.
Continue reading (682)

Selamat Hari Lahir ke-5 Tahun Puteri Kembarku

Pada tarikh dan hari yang sama 5 tahun lepas, XYL ku telah selamat melahirkan 2 orang cahaya mata kami. Kami telah memberikan nama kepada puteri kembar kami itu dengan nama Nur Dhia Danisha (kakak) dan Nur Adini Darwisya (adik). Perbezaan masa hanyalah 6 minit di antara kakak dan adik. Syukur Alhamdulillah, syukur kerana semuanya selamat walaupun kelahiran puteri kembar kami ini adalah di luar jangkaan kami.

Pada hari ini telah genap 5 tahun usia kedua-dua puteri kembar kami. Seronok sekali kerana dapat melihat keduanya membesar di depan mata kami sendiri. Pelbagai pengalaman telah kami perolehi sejak dari mula kelahiran sehinggalah ke hari ini. Pengalaman yang sungguh berharga yang mana tidak semua ibu bapa dapat memilikinya.

Continue reading (2323)